1 september starten we weer!

De zomerstop van PI4VRZ/A is weer bijna voorbij. Op zaterdag 1 september beginnen we aan ons seizoen 2018/2019. De uitzendingen starten zoals we gewoon zijn, om 10.00 uur. Wel zijn er wat veranderingen, waarvan de belangrijkste is dat we op dit moment (nog) niet kunnen uitkomen in de 4 meter band.

De watertoren waar o.a. onze 4 meter op geplaatst was, hebben we moeten ontruimen en zolang we nog gebruik maken van onze Radiohut, hebben we geen goede mogelijkheden om de antenne te herplaatsen.

Op de foto: De lege technische ruimte in de watertoren. De 19 inch-kast met onze transceivers stond in deze hoek. Er rest nog een ouwe stoel.

 

Maar we komen wel uit in de 2 meter band op 145,250 MHz vanuit de Gerbrandy-toren in IJsselstein.
Jeroen PD1JSH in Hellendoorn relayeert onze uitzendingen op 145,275 MHz. Dus zit je wat meer in het oosten van het land en ontvang je ons niet (goed) op 145,250 MHz, probeer dan eens deze frequentie.

Onze 80 / 40 meter dipool hebben we weer opgehangen bij de Radiohut, maar op een andere plaats: Met toestemming van Staatsbosbeheer mochten we de antenne bevestigen aan het oude hotel en het oude buurthuis. Hij hangt nu dus niet meer over de toegangsweg naar de Parkeerplaats.

Op de foto hierboven zie je het oude hotel. (En het dak van de caravan vcan een buurman, hi). Omdat de antenne niet zo goed zichtbaar is tegen deze achtergrond, hebben we er een paar pijlen bij gezet.

We hopen jullie allemaal weer geregeld aan te treffen op de zaterdagen, dus laat wat van je horen tijdens het tekenen van de presentielijst op 3605 kHz, 7062 kHz, 145,250 MHz en 145,275 MHz.

De crew van PI4VRZ/A

 

Comments are closed.